Forum www.kultykrwi.fora.pl Strona Główna
FAQ Profil Szukaj Użytkownicy
Grupy

Prywatne Wiadomości

Rejestracja Zaloguj
Galerie

Tytuł Mistrza Gry
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat >

Napisz nowy temat Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
www.kultykrwi.fora.pl > RPG

Autor Wiadomość
Iria
Administrator



Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź ;>

Tytuł Mistrza Gry    

Regulamin
Ważna sprawa dla każdego Mistrza Gry i gracza. Mistrz Gry decyduje przy jego pomocy, co jest dozwolone, co nie jest dozwolone, zawiera w nim podstawowe (może i rozszerzone) informacje na temat sposobu prowadzenia rozgrywki. Dobrze skonstruowany regulamin jest w stanie dopomóc przy rozgrywce, pomaga ustrzec sesję przed chaosem i zapewnić stabilną grę.
Oto przykład dobrze stworzonego regulaminu:

quote:
1. MG ma zawsze rację
2. Jeżeli MG nie ma racji patrz pkt 1
3 Wypowiedzi postaci piszemy po myślniku (-)
4. Myśli postaci piszemy między znakami tyldy (~) i dodatkowo poprawiamy je kursywą
5. Nad każdym odpisem powinno znajdować się pogrubione imię i nazwisko
6. Kwestie poza kwesią powinny znajdować się pomiędzy podwójnym slashami (//)
7. Bluzganie, zabijanie i gwałcenie dozwolone
8. Jeżeli odpis nie pojawi się w ciągu jednego lub dwóch dni ja pokieruję waszą postacią więc lepiej aby jednak się pojawił
9. W razie dłuższej nieobecności proszę poinformować mnie w temacie z zapisami i komentarzami
10. Kierujecie tylko i wyłącznie swoją postacią


Świat gry
Dobrze określony świat gry to podstawa każdego RPGa. Jest znaczna różnica między Dungeons and Dragons czy Światem Mroku. Należy określić także czas i miejsce. Czy wszystko dzieje się we współczesnym Londynie, gdzie mamy polować na turystów, a raczej ich kasę, czy też znajdujemy się w fantastycznym Avionie, gdzie smoki władają ludźmi, a orkowie to tylko przystawka... Należy wszystko dokładnie opisać. Z własnego doświadczenia wiem, że gracze nie kupują "kota w worku" i nie dołączą do sesji, o której nic nie wiedzą.
Co należy zamieścić w opisie świata?
- czas i miejsce akcji
- klimat świata (fantastyka, sci-fi, współczesność, fantasy)
- normalne kreatury i postaci
- mile widziana historia, choćby ta najbliższa czasom akcji
Karta Postaci
Karta postaci musi być tworzona pod system, nigdy odwrotnie. Zatem np. w sesji gdzie wcielamy się w postać bakterii wystarczy podać jaką bakterią jesteśmy; jednak przy sesji fantasy należy podać wiele aspektów, nie tylko wygląd i dane osobowe naszej postaci, ale także cechy charakteru, aspekty fizyczne i psychiczne (np. siła, inteligencja), historię, broń.
Dlatego nie ma jednej uniwersalnej sesji. Każdą należy tworzyć od podstaw. Powinno się tam jednak znaleźć:
- Imię i nazwisko
- wygląd postaci
- cechy charakteru
- historia
Resztę należy dodać już znając mechanikę sesji.

quote:
Imię: (Imię waszej postaci)
Nazwisko: (Zadziwiające, ale nazwisko waszej postaci)
Pseudonim: (Pseudonim artystyczny, może być bez niego)
Wiek: (od 0 coma 0001 sekundy do tysięcy lat, tylko bez przesady)
Rasa: (Człowiek, Elf, Krasnolud no i jeszcze co tam wymyślicie)
Profesja: (Czym się zajmujecie, czy jesteście cnym paladynem czy może piekarzem)
Wygląd: (Jaki wyraz gęby macie)
Strój: (ciuszek i jego opis)
Charakter: (jacy jesteście i co ta brzydka morda uosabia)
Wyposażenie: ()
Historia:

Mechanika i system
Dość dobrym sposobem jest gra podzielona na kolejki, dużą popularnością cieszą się jednak tzw. sesje otwarte, gdzie każdy pisze ile chce i kiedy chce. Jednak - jeśli Mistrz Gry nie chce, żeby jedna osoba po kilku godzinach była mistrzem pokemonów, a druga - dopiero wybierała swojego pierwszego stworka, to powinien jednak ograniczać w jakiś sposób swoich graczy. Jak już wspomniałem dobrym pomysłem jest tzw. kolejka... taka jednak, w której gracz pisze między jedną wypowiedzią Mistrza, a drugą tylko RAZ.
Dobre pomysły:
- kolejka, gdzie gracz pisze między jedną wypowiedzą MG, a drugą tylko raz
- ograniczenie ilości postów na dzień (mała liczba postów)
Złe pomysły:
- sesja całkowicie otwarta
- kolejkowanie, gdzie każdy gracz pisze po określonej osobie; znacznie spowalnia to rozgrywkę
Błędy
Najczęściej popełniane błędy MG:
- Przyzwolenie graczom na własne kierowanie światem (MG decyduje czy gracz kogoś zabił czy nie).
- Tworzenie sesji, gdzie gracze mają za zadanie gadać ze sobą i się np. lizać po karkach.
- Nie wykonywanie swoich obowiązków jako MG.
- Gra przy zbyt wielkiej ilości graczy.
- MG staje się także graczem (stronniczość Mistrza Gry).
- Brak koncepcji na prowadzenie rozgrywki, brak głównej osi fabularnej.
- Prowadzenie większej ilości sesji RPG (na raz, brak czasu mistrza).


Post został pochwalony 0 razy
Post Pią 10:43, 10 Kwi 2009
 Zobacz profil autora
Napisz nowy temat Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Forum Jump:
Skocz do:  

Wszystkie czasy w strefie EET (Europa).
Obecny czas to Pon 1:21, 20 Maj 2024
  Wyświetl posty z ostatnich:      


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB: © 2001, 2002 phpBB Group
Template created by The Fathom
Based on template of Nick Mahon
Regulamin